Picturebooki – lekcja otwarta
Z prawie niewidocznych słów, rodzi się bogata treść. „Kłopot” Iwony Chmielewskiej oparty został na niepowtarzalnej koncepcji – z jednego kształtu tworzy się cała historia. O czym? O patowych sytuacjach, przeciwnościach losu, problemach, małych, dużych, prawdziwych, wymyślonych, które jednak „muszą się skończyć”. Bo „Kłopot” Iwony Chmielewskiej ma moc. To problemy stające się szansą, którą wykorzystać można, budzącw sobie wolę działania, pokłady wyobraźni i optymizm?.
Przed takim wyzwaniem stanęli uczniowie klasy 3a podczas pierwszej z serii lekcji otwartej realizowanej na podstawie innowacji pedagogicznej pt. „Picturebooki- terapeutyczna moc książek” która odbyła się 18 listopada. Uczniowie mieli możliwość wykazać się wyobraźnią, pomysłowością, twórczością do której zachęcały książki. Była to doskonała okazja do pracy nad emocjami. Interpretacja książki miała w sposób nieoczywisty podpowiedzieć dzieciom jak radzić sobie ze stresem w sytuacji, w której pojawiają się kłopoty. Zwieńczeniem zajęć było wykonanie przez uczniów pracy plastycznej za pomocą szablonu na podstawie książki. Pomysłów na wykorzystanie „kłopotu” było mnóstwo a wiele z nich pozytywnie zaskoczyło samych wykonawców. Dla upamiętnienia zajęć powstanie Wytwórnik prac.
Autor: Agnieszka Hajkowicz