„Kodowanie – zabawa i nauka” cz. II
Kolejny etap programu mamy już za sobą. Tym razem aby zwiększyć zainteresowanie kodowaniem, uczniowie zajęć rewalidacji oraz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w ramach programu własnego, wykonywali szereg zadań. Odczytywali zakodowane instrukcje, próbując odtworzyć właściwą drogę do wyznaczonego celu za pomocą strzałek. W tym zadaniu mieli możliwość zaproponować kilka rozwiązań. Pomoce dydaktyczne w postaci zakodowanych obrazków, strzałek, łapek zachęcały do podejmowania aktywności. Kolejnym zadaniem, z którym zmierzyli się uczniowie było odczytywanie i zapisywanie współrzędnych. Cele realizowane podczas zajęć, miały rozbudzać inwencję twórczą i kreatywności u uczniów, rozwijać spostrzegawczość, wyobraźnię, kojarzenie i logiczne myślenie, a także umożliwić nabycie umiejętności odczytywania i rozumienia symboli i znaków. Ważne było również utrwalanie strony prawej i lewej. Do realizacji tego celu pomocne okazały się strzałki kierunkowe. Uczniowie podczas zajęć okazali się bardzo kreatywni, chętnie angażowali się w proponowane zadania. Mieli okazje samodzielnie oraz w parach pokonywać trudności.
Radość z mile spędzonego czasu można obejrzeć na załączonych zdjęciach ?.
Autor: Agnieszka Hajkowicz