Zwiedzamy Słowiński Park Narodowy

Uczniowie klas II, III A i III B w piękny słoneczny dzień, 23 maja wyruszyli na wycieczkę autokarową prowadzoną  przez Studenckie Biuro Podróży „Bill” ku jednemu z najpiękniejszych miejsc nad Morzem Bałtyckim.

Przejazd trwał ponad godzinę. Autokar wiózł rozśpiewanych wycieczkowiczów na zachód, a przewodniczka Marzena opowiadała na trasie ciekawe historie związane z nazwami miejscowości, które mijaliśmy. Pełni animuszu w końcu wysiedliśmy w Łebie – Rąbce. Stąd „tylko” – 7,5 km i już obiecany, upragniony widok. Odległość przerażała, ale czekały na nas meleksy, które powiozły nas  pod same WYDMY. A tu niespodzianka, ogromne ilości wygłodzonych  komarów. Dwukilometrowy odcinek przeszliśmy w pląsach, oganiając się od natrętnych owadów, ale było warto! Naszym oczom ukazał się widok zapierający dech w piersi – ogromna górzysta piaskownica – Łącka Góra. Takiej ilości piachu nie oparł się nikt. Były turlania i zjazdy, wzdychania i zachwyty. Dalej trasa prowadziła nad morze. Słońce cudownie oświetlało wodę, ukazując najróżniejsze odcienie zieleni i niebieskości. Na plaży zasłużony odpoczynek, moczenie nóg, zbieranie muszli, posiłek. A potem już tylko marsz, marsz, marsz. Wydawało się bez końca. Zmęczeni  dotarliśmy do zejścia z plaży. Teraz tylko przez las przemknęliśmy 2 km i byliśmy przy meleksach.  Czas było wydać pieniądze na pamiątki w sklepiku i ruszyć w dalszą drogę. Autokar powiózł nas jeszcze do labiryntu i na plac zabaw. Tu wykrzesaliśmy z siebie resztki sił. Z przyjemnością usiedliśmy na siedzeniach, by wyruszyć w drogę powrotną. Ta niestety trwała krótko, gdyż kilka kilometrów za Łebą autokar uległ awarii i musieliśmy go opuścić. Oczekując na sprawny sprzęt miło spędziliśmy czas integrując się ze sobą na polanie, z której był piękny widok na latarnię morską w Stilo i linię horyzontu z morzem.

Wróciliśmy z dwugodzinnym spóźnieniem i pustymi brzuchami, ale głową pełną niepowtarzalnych wrażeń i myślą, że koniecznie trzeba tam wrócić!

Autor: Lidia Groenwald

Może i to Cię zainteresuje...