„Kodowanie – zabawa i nauka” cz. II

Kolejny etap programu mamy już za sobą. Tym razem aby zwiększyć  zainteresowanie kodowaniem, uczniowie zajęć rewalidacji oraz zajęć  korekcyjno-kompensacyjnych w ramach programu własnego, wykonywali  szereg zadań. Odczytywali zakodowane instrukcje, próbując odtworzyć  właściwą drogę do wyznaczonego celu za pomocą strzałek. W tym zadaniu  mieli możliwość zaproponować kilka rozwiązań. Pomoce dydaktyczne w  postaci zakodowanych obrazków, strzałek, łapek zachęcały do  podejmowania aktywności. Kolejnym zadaniem, z którym zmierzyli się  uczniowie było odczytywanie i zapisywanie współrzędnych.  Cele  realizowane podczas zajęć, miały rozbudzać inwencję twórczą i  kreatywności u uczniów, rozwijać spostrzegawczość, wyobraźnię,  kojarzenie i logiczne myślenie, a także umożliwić nabycie umiejętności  odczytywania i rozumienia symboli i znaków. Ważne było również  utrwalanie strony prawej  i lewej. Do realizacji tego celu pomocne  okazały się strzałki kierunkowe. Uczniowie podczas zajęć okazali się bardzo kreatywni, chętnie angażowali się w proponowane zadania. Mieli okazje samodzielnie oraz w parach  pokonywać trudności.

Radość z mile spędzonego czasu można obejrzeć na  załączonych zdjęciach ?.

Autor: Agnieszka Hajkowicz

Możesz również polubić…