Podsumowanie lekcji kodowania z wykorzystaniem sprzętów z „Laboratorium przyszłości” w pierwszym okresie roku szkolnego 2023/2024

 

Podsumowanie pierwszego semestru lekcji kodowania z „Laboratoriami Przyszłości”

Najczęściej używane były Photony. Używanie ich na lekcji dostarcza niezliczonych zalet dla procesu nauki, umożliwiając uczniom interaktywne doświadczenia z robotyką, programowaniem
i inżynierią. Photon EDU, jako zaawansowany robot edukacyjny, nie tylko angażuje uczniów poprzez praktyczne działania, ale także rozwija ich umiejętności logicznego myślenia, problem-solvingu
i kreatywności. Dzięki programowaniu Photonów, uczniowie zdobywali nie tylko teoretyczną wiedzę, ale również praktyczne umiejętności, które mogą zastosować w różnych dziedzinach życia, co sprawia, że nauka staje się fascynującym i motywującym doświadczeniem.

Na zajęciach wykorzystywano także drukarkę 3D, co umożliwiało uczniom praktyczne zrozumienie trójwymiarowych obiektów, rozwijając ich umiejętności projektowania i kreatywności. Dzięki możliwości wydrukowania rzeczywistych przedmiotów, uczniowie mogą eksperymentować, tworzyć prototypy i rozwiązywać problemy w sposób interaktywny, co nie tylko pobudza ich ciekawość, ale również rozwija umiejętności techniczne i zdolności problemowe, przygotowując ich jednocześnie do wyzwań cyfrowego świata.

Korzystanie z gogli VR na lekcji oferuje niezliczone zalety dla procesu nauczania, umożliwiając uczniom immersyjne doświadczenia, wizualizację abstrakcyjnych koncepcji, zwiększenie motywacji
i angażowania, indywidualizację nauki, rozwój umiejętności praktycznych oraz przygotowanie do przyszłości, co sprawia, że nauka staje się bardziej atrakcyjna, efektywna i przyjemna.

Na lekcjach rozpoczęliśmy również pracę z mikrokontrolerami BeCreo, umożliwiając uczniom eksplorację świata programowania, elektroniki i robotyki w sposób interaktywny i przystępny. Dzięki mikrokontrolerom BeCreo, uczniowie mogą praktycznie eksperymentować z tworzeniem i programowaniem urządzeń elektronicznych. Uczyli się gdzie podłączyć kabelek pomiędzy sensorami,
a mikrokontrolerem i jak zaprogramować urządzenie, by np. lampka migała. To interaktywne podejście do nauki nie tylko pobudza ciekawość uczniów, ale również przygotowuje ich do wyzwań związanych z technologią w dynamicznym świecie cyfrowym, czyniąc proces edukacyjny bardziej atrakcyjnym i efektywnym.

Klasy 4 i 5 wzięły także udział w jesiennym wydarzeniu – CodeWeek, gdzie uczniowie zarówno uczyli się podstaw programowania, jak i mieli możliwość zabawy – indywidualnie rozwiązując kodowanki na kartkach, jak i wspólnie – na tablicy interaktywnej.

https://www.canva.com/design/DAGDLOdjU4k/M8Plr8_aMlXIU2DqCc8AKA/watch?utm_content=DAGDLOdjU4k&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor

Autor: Irena Stępniewska

 

Może i to Cię zainteresuje...