Ogólnopolskie badania zachowań dzieci i młodzieży „Granie na ekranie”

 

W najbliższym czasie w naszej szkole zostaną przeprowadzone badania polegające na wypełnieniu przez uczniów klas 4-8 anonimowego kwestionariusza online.

Projekt „Granie na ekranie” stanowi kontynuację badań prowadzonych w latach 2015-2019 i dotyczy zachowań grupowych dzieci i młodzieży (zobacz raport z najnowszych badań „Młodzi Cyfrowi”).  Wyniki dotychczas zrealizowanych przez Fundację badań są podstawą do naszych działań edukacyjnych, które wspierane są między innymi przez Rzecznika Praw Dziecka, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Zdrowia. Realizowany projekt badawczy wspierają pracownicy naukowi zatrudnieni w Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz naukowcy z Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej.

Celem badań realizowanych w ramach projektu „Granie na ekranie” jest przyniesienie odpowiedzi na kilka ważnych pytań: Jak często i w jakie gry cyfrowe gra polska młodzież? Jakie korzyści, a jakie negatywne konsekwencje polskiej młodzieży przynosi czynność grania w gry cyfrowe? Jaka jest skala uzależnienia od grania w gry cyfrowe? Ilu młodych planuje związać swoje życie z grami cyfrowymi?

DLACZEGO TEMAT GIER CYFROWYCH JEST TAK WAŻNY?

  • Granie w gry cyfrowe cieszy się ogromną popularnością na całym świecie, przyciągając do ekranów coraz młodszych użytkowników.
  • Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) po raz pierwszy zaklasyfikowała zaburzenia związane z graniem w gry komputerowe jako uzależnienie, umieszczając je w najnowszej wersji ICD-11.
  • Nadużywanie gier stanowi realny problem dla dzieci i młodzieży i może prowadzić do licznych negatywnych konsekwencji.
  • Odpowiedzialne korzystanie z gier może przynieść pozytywne efekty, dlatego samego zjawiska nie należy pejoratyzować.
  • Potrzebna jest edukacja oparta na realnej wiedzy o zachowaniach grupowych dzieci i młodzieży w Polsce.

ZACHĘCAMY do włączenia się w badania!

Autor: Celina Dawidowska

Możesz również polubić…