Laboratorium przyszłości – podsumowanie II semestru roku szkolnego 2023/2024

Drugi semestr zajęć „Kodowanie” w naszej szkole przyniósł uczniom wiele nowych i ekscytujących doświadczeń dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii z programu „Laboratoria Przyszłości”. Na zajęciach regularnie korzystaliśmy z Photonów, które pozwalały uczniom uczyć się programowania w sposób interaktywny i zabawny. Każda grupa miała okazję zaprogramować roboty do wykonywania różnych zadań, rozwijając przy tym umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.

W tym semestrze korzystaliśmy ponownie z gogli VR, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów. Każda grupa miała możliwość zapoznania się z tą technologią, eksplorując edukacyjne programy VR. Uczniowie mogli podglądać siedliska zwierząt, takich jak mrówki czy kaczki, co pozwoliło im na zdobycie wiedzy w sposób niezwykle angażujący i realny. Dzięki wirtualnej rzeczywistości, lekcje stały się nie tylko nauką, ale również fascynującą podróżą do różnych zakątków świata przyrody.

Dodatkowo, na szkolnych tabletach wykorzystaliśmy technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR). Uczniowie mogli obserwować zwierzęta, kulę ziemską i inne obiekty w AR, co pozwoliło na interaktywne odkrywanie tematów omawianych na zajęciach. Ta nowa forma nauki wzbudzała ogromną ciekawość i motywowała uczniów do aktywnego udziału w zajęciach.

Zajęcia z wykorzystaniem sprzętu z „Laboratoriów Przyszłości” w drugim semestrze pokazały, jak nowoczesne technologie mogą wzbogacić proces nauczania, czyniąc go bardziej interesującym i dostosowanym do potrzeb uczniów. Dzięki Photonów, gogli VR oraz technologii AR, uczniowie nie tylko rozwijali umiejętności cyfrowe, ale również mieli okazję doświadczyć nauki w zupełnie nowy, interaktywny sposób.

Autor: Irena Stępniewska

Możesz również polubić…