UWAGA 3. ZADANIE KONKURSU CZYTELNICZEGO MIĘDZY NAMI!!!

Zadanie nr 3, czyli zachęcamy przyszłe pokolenia

Pora na trzecie, ostatnie już zadanie w tej edycji naszej gry. Długo się zastanawialiśmy, jak zakończyć naszą tegoroczną czytelnicza zabawę, a ponieważ nie mamy w zwyczaju powtarzać zadań z poprzednich edycji, to lista możliwości już się nam nieco skróciła. W końcu przyszło nam do głowy (a właściwie do głów), że w ostatnim zadaniu moglibyśmy spojrzeć trochę w przyszłość i wymyślić coś, co stałoby się naszym wkładem w promocję czytelnictwa wśród przedstawicieli następnych pokoleń. Może nawet wśród takich przedstawicieli, którzy się jeszcze nie urodzili!

I tak powstał pomysł na nowe zadanie. Kluczowe dla niego słowa to: książka napisana w XXI wieku, zachęta i kapsuła czasu.

A oto treść zadania nr 3 w grze Między nami czytelnikami:

  1. Wybierzcie dowolne książki napisane w XXI wieku. Chodzi o to, aby uczestnicy wybrali książki z jakichś powodów dla nich ważne (na przykład takie, które ich poruszają, albo które dobrze im się czyta, zabawne, dobrze napisane, z godnymi uwagi bohaterami, opisujące nasz świat w oryginalny sposób itd.). Książki muszą być napisane w XXI wieku, ale niekoniecznie mają mieć współczesną tematykę – utwory historyczne albo fantastyczne też mogą o nas, współczesnych dużo powiedzieć. Ważne, żeby to były książki z „naszych czasów”.
  2. Napiszcie – albo stwórzcie w inny sposób – zachętydo przeczytania tych książek przez przyszłe pokolenia – może to być wyobrażony odbiorca za 5, 10, 20, 50 albo i 100 lat (w dowolnie oddalonej przyszłości). Celowo nie piszemy „recenzje”, choć może to być także taka forma zachęty, bo możliwości zachęcenia do czytania jest dużo dużo więcej (co z pewnością udowodnią nasze drużyny).
  3. Wymyślcie i wykonajcie kapsułę czasu(czyli sposób na przechowanie prac w ukrytym miejscu), w której znajdą się wasze prace, aby tam czekać na swych odkrywców w przyszłości.
    UWAGA! Unikajcie niebezpiecznych miejsc! Jeśli komuś przyjdzie do głowy ukrycie zachęty w miejscu, do którego dotarcie jest niebezpieczne, praca zostanie zdyskwalifikowana. Żadnego dyndania na linie i podobnych ekscesów!

Trudne? Każde zadanie wydaje się trudne, zanim nie zacznie się kombinować, jak do niego podejść. A potem się okazuje, że trzeba przesiewać pomysły – wiemy to ze sprawozdań z poprzednich zadań.

A wtedy – pomyślcie tylko – być może będziecie mieć wpływ na wybory czytelnicze swoich rówieśników w przyszłości. W ten sposób dowiedzą się, co was interesowało, bawiło, zachwycało… Gra z pewnością jest warta świeczki!

Oczekujemy na następujące materiały od graczy:

  1. sprawozdaniez wykonania zadania,
  2. zachętaw formie dokumentu tekstowego, pracy graficznej, filmu (jako linku do Youtube lub do podobnego serwisu) itp.
    UWAGA! liczba prac-zachęt stworzonych przez drużynę jest dowolna, ale ocenie będą podlegać najwyżej 3 – prosimy o wyraźne wskazanie tych prac, które jurorzy mają brać pod uwagę.
    Praca tekstowa (dotycząca jednej książki) nie może przekraczać 2 stron standardowego tekstu, a filmowa wersja zachęty nie może być dłuższa niż 5 minut.
  3. dokumentacja zdjęciowa(lub np. filmowa) z przygotowania kapsuły czasu.

Jak zwykle przy ocenie będziemy brali pod uwagę zarówno same prace, jak i pomysłowość ich wykorzystania do promocji czytelnictwa – w tym przypadku wśród przyszłych pokoleń czytelników.

 PRACE NALEŻY ZGŁASZAC DO PANI RENATY do 22 maja 2017 r.

Życzymy powodzenia!

 

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.